Το 6400 είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της εταιρείας με σήμα το ελάφι. Πολύ οικονομικό με μεγάλη αξιοπιστία και πολύ εύχρηστο. Κατασκευάστηκε από το 1992 έως το 1998 και αντικατέστησε το μοντέλο 2995. Στην Ευρώπη έβγαινε από το εργοστάσιο της John Deere στο Manheim της Γερμανίας με ότι αυτό σημαίνει από πλευράς ποιότητας κατασκευής και αξιοπιστίας. Ένα μηχάνημα πραγματικά “made in Germany”.
Στην εποχή του και πιο συγκεκριμένα την τελευταία χρονιά κατασκευής του, το 1998 κόστιζε περίπου 13 εκατομμύρια δραχμές στην χώρα μας. Όπως βλέπουμε ήταν πολύ ακριβό. Στην εποχή μας τώρα, η μεταπωλητική του αξία παραμένει αρκετά υψηλή (στα πάρα πολλά 6400 που βρήκαμε στο διαδίκτυο, οι τιμές αρχίζουν από τα 16000€, για τα πρώτα μοντέλα και φτάνουν έως και τις 35000€, για τα φουλ έξτρα μοντέλα).
Το τρακτέρ έπαιρνε την ισχύ του από τον τετρακύλινδρο 4500cc κινητήρα με turbo και intercooler που απέδιδε 100 ίππους. Ένας πολύ οικονομικός κινητήρας με μέση κατανάλωση 17,9/h την ώρα.
Χρησιμοποιούσε 12,1 λίτρα λαδιού για την λίπανση του και 17,5 λίτρα ψυκτικού υγρού για την ψύξη του (μαζί με το AirCondition). Το ρεζερβουάρ χωράει 165 λίτρα diesel.
Εκεί που πραγματικά η John Deere ξεπέρασε τον εαυτό της και την εποχή της ήταν στο σασμάν. Στα πρώτα μοντέλα χρησιμοποίησε ένα πλήρως συγχρονισμένο σασμάν με 12 εμπρός και 4 πίσω σχέσεις. Στα μετέπειτα μοντέλα προχώρησε στην τοποθέτηση ενός σασμάν με power shift για αλλαγές υπό φορτίο με 16+16 σχέσεις. Τελευταία εξέλιξη ήταν και το ημιαυτόματο σασμάν PowerQuad που τότε άρχιζε την καριέρα του και συνεχίζει ως τις μέρες μας το οποίο είχε ρεβέρσα στο τιμόνι, 28+28 σχέσεις εκ των οποίων οι 12 ήταν αυτόματες και creeper (υπεραργό).
Όλα αυτά και συνδυασμό με το καλό απόβαρο (4665 κιλά για το 4WD) και τα 38άρια πίσω και 24άρια μπροστά λάστιχα, έκαναν το τρακτέρ ένα πραγματικό θηρίο ικανό για τα πάντα. Το σύνολο συμπληρώνονταν από το πανάλαφρο υδροστατικό τιμόνι και το υδραυλικό το οποίο είχε ανυψωτική ικανότητα πίσω στα 2683 κιλά. Μπορούσε κατόπιν παραγγελίας να τοποθετηθεί και εμπρόσθιο υδραυλικό κάτι που ήταν μεγάλη πρωτοπορία για την εποχή του. Η αντλία του υδραυλικού είχε παροχή 70,8 lit/λεπτό και κατόπιν παραγγελίας μπορούσε να τοποθετηθεί αντλία με παροχή 94,6 lit/λεπτό. Το ΡΤΟ έβγαζε στάνταρ 540 και 1000 στροφές/λεπτό. Τέλος το σύνολο συμπληρώνονταν από την υπερσύγχρονη καμπίνα με τις 2 κολόνες η οποία είχε μεγάλη ορατότητα και παρείχε μεγάλη άνεση στον οδηγό. Για πρώτη φορά η John Deere τοποθέτησε την εξάτμιση στην κολώνα της καμπίνας (μοντέλα 1997-1998), την ώρα που ο ανταγωνισμός π.χ. Ford, Deutz είχε πάνω στο καπό ένα αντιαισθητικό καζάνι που και ορατότητα έκοβε και παντού «έβρισκε».
Τι πρέπει τώρα να προσέξουμε στην αγορά ενός μεταχειρισμένου 6400.
Το τρακτέρ όπως είπαμε ήταν πολύ αξιόπιστο και δεν έβγαζε προβλήματα (με σωστή χρήση και συντήρηση). Όταν βρεθούμε μπροστά στο γυαλιστερό μας μεταχειρισμένο τρακτέρ που σκοπεύουμε να αγοράσουμε πρέπει πρώτα να δούμε τι μοντέλο είναι. Υπάρχει ένα απλό κολπάκι γι’ αυτό. Στον πίνακα που ακολουθεί βλέπουμε τις χρονιές κατασκευής και δίπλα τους αριθμούς πλαισίων των τρακτέρ της κάθε χρονιάς. Κοιτάμε λοιπόν τον δικό μας αριθμό
πλαισίου που βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του τρακτέρ στο σασί πάνω από τους μπροστινούς τροχούς και αν π.χ. βρίσκεται ανάμεσα στον αριθμό 100.000 και στον αριθμό 117.697 τότε το τρακτέρ μας είναι μοντέλο του 1993.
Ένα πολύ σημαντικό πράγμα που πρέπει να ρωτήσουμε τον πωλητή είναι αν το βεντιλατέρ του ψυγείου έχει δύο ταχύτητες (πρώτα μοντέλα). Αυτό συνήθως πάθαινε βλάβη και υπερθερμαίνονταν το τρακτέρ. Η λύση του ήταν να αλλαχτεί με το βεντιλατέρ του 6420 που είχε μία ταχύτητα. Ένα άλλο σημαντικό σημείο που πρέπει να προσέξουμε είναι τα λάδια του υδραυλικού. Αν είναι θολά αυτό σημαίνει ότι υπερθερμάνθηκαν κάποτε. Η λύση στην υπερθέρμανση ήταν ο συχνός καθαρισμός του ψυγείου λαδιού του υδραυλικού που κάποιος προηγούμενος ιδιοκτήτης δεν το έκανε. Πρέπει απαραίτητα να κάνουμε μια βόλτα το τρακτέρ (ιδίως αν έχει το ημιαυτόματο σασμάν PowerQuad) γιατί αν κατά τις αλλαγές αισθανόμαστε τράνταγμα τότε το σασμάν έχει πρόβλημα το οποίο επικεντρώνονταν σε ένα μικρό ρουλεμάν στην είσοδο του σασμάν πολύ φθηνό αλλά για να αλλαχτεί ήθελε δυο μέρες δουλειά. Τέλος πρέπει να ελέγξουμε κάτω από την καμπίνα για διαρροές. Εκεί ένα συγκεκριμένο μαρκούτσι του υδραυλικού παρουσίαζε συχνά διαρροή. Η αντικατάσταση του είναι μηδαμινό έξοδο αλλά για να βγει…
Συμπέρασμα
Το John Deere 6400 υπήρξε ένα δυνατό αξιόπιστο και οικονομικό τρακτέρ που γενικά δεν προβλημάτισε τους ιδιοκτήτες του. Είναι ακόμη πολύ δημοφιλές και με καλή μεταπωλητική αξία. Εμείς από την πλευρά μας ελπίζουμε να ικανοποιήσαμε τον αναγνώστη μας (και υποψήφιο αγοραστή του John Deere) και να λύσαμε όλες του τις απορίες. Στην σελίδα μας στο facebook είναι πάντα ευπρόσδεκτα τα όποια σχόλια σας και θα χαρούμε πολύ να απαντήσουμε σε κάθε απορία σχετικά με τα μεταχειρισμένα τρακτέρ.