Η σειρά 10 της Ford παρουσιάστηκε το 1980 και ήταν μια πλήρες σειρά τρακτέρ με μηχανήματα όπως το δενδροκομικό 2610 με 25hp μέχρι και το 8210 με 116hp. Η σειρά αποτελούνταν από τρακτέρ μονά, διπλά, ανοικτά ή και με καμπίνα, η οποία κατασκευαζόταν από την κορυφαία εταιρία στο είδος της Secura. Η καμπίνα ήταν πολύ σύγχρονη με πλαστική οροφή και 4 φώτα εργασίας πάνω της (τότε οι καμπίνες δεν κατασκευάζονταν από το εργοστάσιο). Στην Τουρκία κατασκευαζόταν μέχρι το 2010 από την Hattat
Το 6610 όμως ήταν το best seller της κατηγορίας 10. Κατασκευάστηκε σε δεκάδες χιλιάδες κομμάτια μέχρι και το
1993 η αξία του όμως έγκειται στο ότι αφού σταμάτησε η παραγωγή του στην Ευρώπη συνεχίστηκε με αμείωτη ένταση στην Ινδία και το Πακιστάν μέχρι και το 2006 από την εταιρία Euro F. Επίσης στην Τουρκία μέχρι το 2010
από τον κολοσσό Hattat. Στην χώρα μας κυκλοφόρησαν χιλιάδες τρακτέρ και πολλά από αυτά συνεχίζουν να εργάζονται ακόμη. Το ίδιο συνέβη και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτό αποδεικνύεται και από την υψηλή μεταπωλητική του αξία (ακόμη και μετά από 35 χρόνια) όποιο αγγελιάδικο site και να κοιτάξεις θα βρεις δεκάδες 6610 με τιμές που πλησιάζουν και τις 10.000€!!
Κατασκευαζόταν στην Αγγλία (στην πόλη Μπάζιλντον) αυτό αποτελούσε και το μεγάλο διαπραγματευτικό ατού των πωλητών. Το αυτοκόλλητο με την Αγγλική σημαία στο πλάι του καπό δεν ήταν τυχαίο. Έπαιρνε την ισχύ του από τον 4κύλινδρο 4,4lit κινητήρα που προέρχονταν από το προηγούμενο μοντέλο 6600 (3,7lit) με βελτιωμένη όμως την αντλία υψηλής πίεσης και τα μπεκ (από την Αγγλική CAV) καθώς και λίγο ψηλότερα πιστόνια έτσι ώστε να αποδώσει 82hp. Ήταν για την εποχή του ένα δυνατό, ευέλικτο και σχετικά οικονομικό τρακτέρ. Η βασική διαφορά
301 όμως από το προηγούμενο μοντέλο ήταν το σασμάν. Το SynchroShift όπως ονομαζόταν ήταν ένα πλήρως συγχρονισμένο (πρωτοπορία για την εποχή του) σασμάν με 8+4 ταχύτητες οι οποίες διπλασιάζονταν με το σύστημα DualPower. Οι λεβιέδες των αλλαγών έφυγαν από το πάνω μέρος του σασμάν όπου βρισκόταν στο προηγούμενο μοντέλο (6600) και πήγαν πάνω στην κολόνα του τιμονιού. Οι σχέσεις όμως είχαν τέτοια πολύπλοκη διάταξη που ήταν πολύ δύσκολο στον χειρισμό γι’ αυτό και το σασμάν απόκτησε και το παρατσούκλι κύβος του Ρούμπικ. Έβγαζε όμως πολλά προβλήματα και για τον λόγο αυτό η εταιρία το άλλαξε μόλις 3 χρόνια από την χρονιά κατασκευής του και το αντικατέστησε με ένα σασμάν με απλή διάταξη ήττα, οι λεβιέδες του όμως παρέμεινα εκεί (στο τιμόνι).
Το τρακτέρ όπως προείπαμε ήταν πολύ ευέλικτο και αυτό αποδεικνύεται απ’ το ότι τα περισσότερα έχουν πάνω τους κουβά. Σ’ αυτό βοηθούσε το γρήγορο υδραυλικό τιμόνι και η ισχυρή υδραυλική αντλία η οποία ήταν δυστυχώς
τοποθετημένη μέσα στο σασμάν και για να αλλαχτεί σε περίπτωση βλάβης έπρεπε το τρακτέρ να «κοπεί». Η παροχή της 56,8lit/λεπτό και η ανύψωση πίσω 1876 κιλά. Υπήρχε δε μια extra παροχή με ξεχωριστό χειριστήριο. Το PTO έβγαζε 540 και 1000 στροφές κατά παραγγελία. Το τρακτέρ ζύγιζε 3 τόνους και το φαρδύ μετατρόχιο του με τα 30άρια λάστιχα το βοηθούσαν πολύ στην έλξη. Τέλος το ρεζερβουάρ χωρούσε 79,5 λίτρα diesel για μια ολόκληρη μέρα σκληρής δουλειάς.
Ήταν ένα σχετικά ακριβό τρακτέρ (το μονό) για την εποχή του με τιμή γύρω στα 4.000.000 δραχμές στη χώρα μας.
Τι πρέπει να προσέξει ένας υποψήφιος αγοραστής ενός 6610;
Πρώτα πρώτα τα άτσαλα βαψίματα – πασαλείμματα γιατί οι επίδοξοι μπογιατζήδες στην προσπάθεια τους να παρουσιάσουν ένα όμορφο τρακτέρ στον πελάτη βάφουν ακόμη και τις διαρροές.
Προτιμήστε τα μοντέλα MK2, το γράφουν μπροστά στο καπό (αυτά με τη διάταξη ήττα στις ταχύτητες) γιατί αυτό με την παράξενη διάταξη έβγαζε πολλά προβλήματα, υποδεικνύει δε παλιό μοντέλο.
Το κυριότερο όμως που πρέπει να κοιτάξετε είναι το μπλοκ του κινητήρα το οποίο πρέπει να έχει επάνω του ραβδώσεις (νεύρα) γιατί οι κινητήρες με ίσιο μπλοκ (μοντέλα 1980-1983) είχαν οι περισσότεροι προβλήματα πόρων στο μέταλλο και κατ’ επέκταση έβγαζαν λάδια στο νερό ψύξης το οποίο σήμαινε πάρα πολύ μεγάλη βλάβη και κόλλημα του κινητήρα το οποίο διορθώθηκε από την εταιρεία με το εξελιγμένο μπλοκ με τις ραβδώσεις.
Όσον άφορα την τιμή του που αναφέραμε και πιο πάνω, η μέση τιμή ενός 6610 είναι περίπου 8000€ ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη ξεπερνά τις 10000€!
Συμπέρασμα: Αρχίσαμε την νέα μας αυτή ενότητα με έναν θρύλο της δεκαετίας του ‘80 που όμως συνεχίζει ακάθεκτος να πουλάει ακόμη και στις μέρες μας. Εάν τώρα εσείς ενδιαφέρεστε για κάποιο μεταχειρισμένο μπορείτε να μπείτε στην σελίδα μας στο facebook και να μας το αναφέρετε και εμείς θα σπεύσουμε να σας παρουσιάσουμε τα προτερήματα αλλά και τα ελαττώματα του. Έτσι για να μην σας δουλεύουν και να μην λένε το γνωστό “Έλα μωρέ τώρα, τι ξέρουν οι χωριάτες;”… Ααα… και να μην ξεχνιόμαστε, LIKE οπωσδήποτε!