Λίγες μόλις ημέρες μετά την δημοσιοποίηση του πρώτου (και μοναδικού) teaser για το νέο BT-50, η Mazda προχωρά στην αποκάλυψη του μοντέλου. Ενός μοντέλου που έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, δεν έχει καμία σχέση με την Ford. Η Mazda διατηρούσε μία μακροχρόνια εμπορική συμφωνία με την αμερικανική φίρμα όσον αφορά στα pickups αλλά αυτή τερματίστηκε και το BT-50 που βλέπεις στις φωτογραφίες, συγγενεύει πλέον με το Isuzu D-Max. Η όποια συγγένεια όμως περιορίζεται στα μηχανικά (και σε λίγους διακόπτες στην καμπίνα) και δεν είναι άμεσα εμφανής καθώς ο σχεδιασμός του BT-50 είναι εντελώς διαφορετικός από αυτόν του D-Max – τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό.
Το pickup της Mazda υιοθετεί, όπως είναι απόλυτα λογικό και στον βαθμό που της επιτρέπει ένα τόσο “λειτουργικό” όχημα, την “Kodo” σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας. Στοιχεία όπως τα λεπτά φωτιστικά σώματα, ο προφυλακτήρας και η εντυπωσιακή, χρωμιωμένη γρίλια ορίζουν τον χαρακτήρα του BT-50 ενώ από τα φτερά και πίσω δεν έχουμε να αναφέρουμε κάποια ιδιαιτερότητα, πέραν των φαναριών που μοιάζουν πιο… συμβατικά σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά.
Ανάλογος είναι ο σχεδιασμός και στην καμπίνα, με το BT-50 να μοιάζει ιδιαίτερα ευχάριστο και πολυτελές. Το αυτοκίνητο που μας δείχνει η Mazda στις φωτογραφίες έχει το μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας καλυμμένο με δέρμα ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο χαρακτηριστικό, τριάκτινο, πολυλειτουργικό τιμόνι και την οθόνη 9 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης το οποίο προσφέρει συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay.
Η συγγένεια με το Isuzu D-Max μπαίνει στο παιχνίδι όταν αρχίζουμε να μιλάμε για τα μηχανικά του νέου Mazda BT-50. Εκεί, το πλαίσιο τύπου σκάλας, η ανάρτηση, η ηλεκτρική αρχιτεκτονική και φυσικά, ο κινητήρας με τον οποίο λανσάρεται η πρόταση της Mazda στην αγορά, είναι ίδια με το pickup της Isuzu. Όσον αφορά στο τελευταίο, το BT-50 είναι αρχικά διαθέσιμο με τον 3-λιτρο turbodiesel των 190 ίππων και 450 Nm ροπής που παρότι είναι λιγότερο ισχυρός από τον 5-κύλινδρο turbodiesel της Ford της απερχόμενης γενιάς, επιτρέπει στο μοντέλο της Mazda να διατηρήσει το ωφέλιμο φορτίο του 1 τόνου και το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης 3,5 τόνων. Προς το παρόν, δεν γνωρίζουμε αν ο μικρότερος πετρελαιοκινητήρας των 1,9 λίτρων με τα 150 άλογα και 350 Nm ροπής που προσφέρεται με το D-Max θα βρει τον δρόμο του και στο BT-50. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το pickup της Mazda εξοπλίζεται με μία πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και πως οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στη χρονιά.